Home & Personal Care Etten-Leur Food Tilburg
Nederlands
English

Case studies

Thetford

Thetford is wereldwijd marktleider in mobiele sanitaire systemen, koelkasten, kookapparatuur en toiletadditieven. Het is een innovatief bedrijf dat toiletvloeistoffen en onderhoudsproducten in eigen laboratoria ontwikkelt.

Sinds 2011 werken Thetford en Kompak samen. We mengen en verpakken zowel vloeistoffen als poeders voor dit bedrijf dat zo'n grote passie voor kamperen en reizen heeft. Een vaste accountmanager voor Thetford begeleidt hen bij alle projecten. Op dit moment vullen we een nieuw product af: Aqua Kem Green Sachets.

De communicatie tussen beide bedrijven verloopt prima. Dat is belangrijk, want de druk ligt met name bij productintroducties erg hoog. In korte tijd moet er dan veel gebeuren om de producten te kunnen uitleveren. Zowel Thetford als Kompak zien dat vooral als een mooie uitdaging. Het levert projecten op waar beide bedrijven trots op zijn.

Case studies

Radox

In 2010 heeft Unilever het bedrijf Sara Lee overgenomen. Een grote, internationale overname, waarbij veel (consumenten)merken betrokken zijn. Vaak local jewels: merken die in één of twee landen goed scoren. In ons land is Sara Lee voornamelijk bekend van de merken Sanex, Zwitsal, Neutral en Biotex.

In Groot-Brittannië is Radox een bekend merk van Unilever (voorheen dus Sara Lee). Radox produceert personal care producten. De standaardproducten worden door Unilever zelf gemaakt. Kompak is gevraagd een groot volume badzout doosjes over te nemen. Een product dat de klant niet zelf kan afvullen.

Volgens het recept van Unilever mengen wij het badzout. Alle grondstoffen en verpakkingsmaterialen kopen wij in. Het is een complex product. Om het product te beschermen voeren we het Radox doosje uit met een plastic binnenzakje.

Case studies

Project Z

Sinds oktober 2012 maken en verpakken we een handafwasmiddel voor een grote, internationale merkfabrikant. De eerste contacten met de merkeigenaar dateren van 2011 en eind dat jaar hebben we de eerste offerte uitgebracht. Medio 2012 startten we met de productievoorbereidingen. Dat hield overigens niet in dat de opdracht aan ons was vergeven. De klant was en is zeer veeleisend. Daar is niets mis mee, want dat zijn wij ook. In de zomer hebben we de eerste 3 testrecepten gemaakt en afgevuld in de verschillende flessen.

In oktober slootten we een akkoord voor een deal van 9 maanden met de mogelijkheid tot contractverlenging. Niet alleen de aanloop tot de productie, ook het project en de daadwerkelijke productie zijn complex. Het gaat om zeven verschillende mengrecepten en meer dan 15 varianten verdeeld over 3 verschillende flessen: 2½, 4 en 5 liter.

Het uiteindelijke doel van onze opdrachtgever is om de productie van alle producten in eigen fabrieken te realiseren. Maar omdat de eigen productielocatie nog niet gereed was en het bedrijf wel de markt op wilde, kozen ze voor outsourcing bij Kompak. Het veeleisende van de klant zien we terug in de gewenste rapportage voor wat betreft productie, output en kwaliteitsrapporten.

Vanwege het enorme volume is dit een belangrijke case voor ons. Het legt grote druk op onze organisatie, met name op de mengafdeling en de flessenlijn. Onze efficiency telt. Om zoveel mogelijk invloed op het project te hebben en alles in goede banen te kunnen leiden, organiseren we de logistiek samen. Op deze manier hebben we bovendien flinke besparingen gerealiseerd voor hen. We hebben namelijk een alternatieve leverancier aangedragen voor de secundaire verpakking.

Producten Producten Hoe wij werken Hoe wij werken Impression Impression Contact Contact